Tapasztalatok és tudásmegosztás az #ErasmusDays keretében

Tapasztalatok és tudásmegosztás az #ErasmusDays keretében
2025.10.18.

Október 18-án a nap középpontjában a tapasztalatmegosztás és az intézményi disszemináció állt: négy pedagógusunk, akik az elmúlt időszakban külföldi mobilitási programokon vettek részt, mutatták be élményeiket, új ismereteiket és gyakorlati tapasztalataikat kollégáiknak.

A bemutatók során a résztvevők bepillantást nyerhettek az Erasmus+ nemzetközi mobilitási program által nyújtott lehetőségekbe, különböző pedagógus továbbképzések témáiba, módszertani újításokba, valamint abba, miként lehet ezeket az óvodánk nevelő-oktató munkájába beépíteni.

Elsőként Elek Zsuzsanna óvodapedagógus mutatta be a Játsszunk szakmát!- játékos módszerek és digitális eszközök a pályaorientációs tevékenységekben című továbbképzésen tanultakat, óvodában is használható digitális eszközöket, alkalmazásokat (pl: Plickers, Goosechase, stb) , a mesterséges intelligencia hasznos - szakmán belüli - alkalmazását, valamint megosztotta velünk a Horvátországban, Rovinjban szerzett élményeit a mobilitása alatt.

Ezt követően Szalókiné Sike Krisztina óvodapedagógus, főigazgató - aki szintén Rovinjba utazott - az Itt és most, jelenidő és énidő – feszültségoldás mindfulness és relaxáció útján elnevezésű kurzuson tanult tapasztalatokat, gyakorlatokat mutatta be, amik hozzájárulnak a szakmai kompetenciák fejlesztéséhez, a lelki jóllét támogatásához, valamint olyan technikák elsajátítását ismertette, amelyek elősegítik a felnőttek és a gyermekek feszültségének oldását, az érzelmi stabilitását, figyelmének fejlesztését és a tanítási-tanulási folyamatok hatékonyabbá tételét.

Harmadik bemutatót Tóth Veronika óvodapedagógus tartotta, aki Olaszországban, Firenzében vett részt az egy hetes A gyermek az első: a Montessori módszer és a Reggio Emilia megközelítés; alternatív pedagógiai módszerek az óvodai nevelésben elnevezésű továbbképzésen. A Firenzében szerzett élmények mellett bemutatta milyen szakmai tudásra és gyakorlati készségekre tett szert, és hogy hogyan lehet a kreativitást, a kritikai gondolkodást és a gyermeki kíváncsiságot tudatosan fejleszteni, az alternatív pedagógiai módszereket beemelni adott témahetekbe, az óvoda mindennapjaiba, melyhez gyakorlati példákat is hozott.

Zárásként Dobó Tiborné óvodapedagógus a jóga és a meditáció elméleti, valamint gyakorlati tudását osztotta meg velünk, mely tudását, tapasztalatait Firenzében a Jóga és meditáció pedagógusoknak: Légy nagyszerű tanár, légy a legjobb önmagad! című továbbképzésen szerezte meg. Rengeteg gyakorlati példát hozott, melyet mi is kipróbáltunk és a gyermekekkel is elvégezhetjük, hiszen a jóga és a meditáció nem csak a felnőttek, hanem a gyermekek számára is fontos és hasznos, melyet a héten az #Erasmusdays eseményeként meg is ismertetett a nagycsoportos korú gyermekekkel.

A megosztott jó gyakorlatok, inspiráló ötletek és élmények új lendületet adtak a közösségünk szakmai fejlődésének és jövőbeli (nemzetközi) projektben való részvételeknek.

Büszkék vagyunk pedagógusainkra, akik részt vettek a 2025-1-HU01-KA122-SCH-000337206 számú Rövid távú Erasmus+ Mobilitási projektben és nem csak hogy vállalták a mobilitással, külföldi tanulással járó esetleges kihívásokat, hanem az ott megszerzett tudásukat, tapasztalataikat is örömmel adják tovább kollégáiknak, módszertani gyűjteményt készítenek, beépítik az óvodánk mindennapjaiba, adott témaheteibe – így válik az Erasmus+ program valódi közösségi értékké intézményünkben.

908c0c82 d546 43e6 a376 3fe3de8b9769a8835a8c 2b88 4104 a2e4 65d69bb9d3f862c0a7d4 ee55 461a b9e1 1aabed980503fc3c773e 77a5 4b79 b650 b337e0ad99466808ea23 0d53 4f54 a5c9 bb8e5c5257c439c7cfd5 2ba7 4867 b8fa 97ed7305e96b208d2c99 76a5 4090 9565 70d6622b28a34d4382be 534c 481f ba8c ed598b3f2432

Vissza