Tapasztalatok és tudásmegosztás az #ErasmusDays keretében
Október 18-án a nap középpontjában a tapasztalatmegosztás és az intézményi disszemináció állt: négy pedagógusunk, akik az elmúlt időszakban külföldi mobilitási programokon vettek részt, mutatták be élményeiket, új ismereteiket és gyakorlati tapasztalataikat kollégáiknak.
A bemutatók során a résztvevők bepillantást nyerhettek az Erasmus+ nemzetközi mobilitási program által nyújtott lehetőségekbe, különböző pedagógus továbbképzések témáiba, módszertani újításokba, valamint abba, miként lehet ezeket az óvodánk nevelő-oktató munkájába beépíteni.
Elsőként Elek Zsuzsanna óvodapedagógus mutatta be a Játsszunk szakmát!- játékos módszerek és digitális eszközök a pályaorientációs tevékenységekben című továbbképzésen tanultakat, óvodában is használható digitális eszközöket, alkalmazásokat (pl: Plickers, Goosechase, stb) , a mesterséges intelligencia hasznos - szakmán belüli - alkalmazását, valamint megosztotta velünk a Horvátországban, Rovinjban szerzett élményeit a mobilitása alatt.
Ezt követően Szalókiné Sike Krisztina óvodapedagógus, főigazgató - aki szintén Rovinjba utazott - az Itt és most, jelenidő és énidő – feszültségoldás mindfulness és relaxáció útján elnevezésű kurzuson tanult tapasztalatokat, gyakorlatokat mutatta be, amik hozzájárulnak a szakmai kompetenciák fejlesztéséhez, a lelki jóllét támogatásához, valamint olyan technikák elsajátítását ismertette, amelyek elősegítik a felnőttek és a gyermekek feszültségének oldását, az érzelmi stabilitását, figyelmének fejlesztését és a tanítási-tanulási folyamatok hatékonyabbá tételét.
Harmadik bemutatót Tóth Veronika óvodapedagógus tartotta, aki Olaszországban, Firenzében vett részt az egy hetes A gyermek az első: a Montessori módszer és a Reggio Emilia megközelítés; alternatív pedagógiai módszerek az óvodai nevelésben elnevezésű továbbképzésen. A Firenzében szerzett élmények mellett bemutatta milyen szakmai tudásra és gyakorlati készségekre tett szert, és hogy hogyan lehet a kreativitást, a kritikai gondolkodást és a gyermeki kíváncsiságot tudatosan fejleszteni, az alternatív pedagógiai módszereket beemelni adott témahetekbe, az óvoda mindennapjaiba, melyhez gyakorlati példákat is hozott.
Zárásként Dobó Tiborné óvodapedagógus a jóga és a meditáció elméleti, valamint gyakorlati tudását osztotta meg velünk, mely tudását, tapasztalatait Firenzében a Jóga és meditáció pedagógusoknak: Légy nagyszerű tanár, légy a legjobb önmagad! című továbbképzésen szerezte meg. Rengeteg gyakorlati példát hozott, melyet mi is kipróbáltunk és a gyermekekkel is elvégezhetjük, hiszen a jóga és a meditáció nem csak a felnőttek, hanem a gyermekek számára is fontos és hasznos, melyet a héten az #Erasmusdays eseményeként meg is ismertetett a nagycsoportos korú gyermekekkel.
A megosztott jó gyakorlatok, inspiráló ötletek és élmények új lendületet adtak a közösségünk szakmai fejlődésének és jövőbeli (nemzetközi) projektben való részvételeknek.
Büszkék vagyunk pedagógusainkra, akik részt vettek a 2025-1-HU01-KA122-SCH-000337206 számú Rövid távú Erasmus+ Mobilitási projektben és nem csak hogy vállalták a mobilitással, külföldi tanulással járó esetleges kihívásokat, hanem az ott megszerzett tudásukat, tapasztalataikat is örömmel adják tovább kollégáiknak, módszertani gyűjteményt készítenek, beépítik az óvodánk mindennapjaiba, adott témaheteibe – így válik az Erasmus+ program valódi közösségi értékké intézményünkben.










